8 tips om uw immuniteit te versterken

Tip 1: Eet gezond en gevarieerd om uw immuniteit te verhogen

Maar wat is in de eerste plaats een gezonde en gevarieerde voeding? Een evenwichtige voeding is niet synoniem met weinig eten, maar met beter eten! Ons voedsel moet ons de voedingsstoffen leveren die we nodig hebben om gezond te zijn. Denk aan fruit en groenten, maar ook aan goede vetten, eet gevarieerd en beperk vooral de industriële suikers!

Voedsel rijk aan vitamine C

Zoals u ziet, is vitamine C DE vitamine die bijdraagt tot een normale werking van het immuunsysteem. Het is dus belangrijk er elke dag voldoende van te nemen om vermoeidheid en ziektekiemen te voorkomen. Onder de voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine C, vinden we bijvoorbeeld de bloedsinaasappel en de acerola die aanwezig zijn in ImmuniWill.

Voedsel rijk aan vitamine D

Hoewel de belangrijkste bron van vitamine D de blootstelling aan licht blijft, zijn hier enkele voedingsmiddelen die het ook bevatten:

Levertraan, haring, makreel, sardines, zalm, tonijn in blik en pure chocolade.

Zink, de « bondgenoot van de immuniteit »

Net als vitaminen zijn mineralen essentiële stoffen voor de goede werking van het lichaam. Tot de belangrijkste mineralen behoren calcium, magnesium, kalium, fosfor, zwavel, natrium en chloor. Onder de oligo-elementen vinden we ijzer, zink, koper, fluor, jodium, chroom en selenium. Niet allen hebben een effect op de werking van ons immuunsysteem. Maar zink wel en een heel belangrijke zelfs! Vandaag de dag heeft een deel van de bevolking een tekort…vooral zwangere vrouwen, vegetariers, zieken,… hebben makkelijk een tekort aan zink. Daarom bevat ImmuniWill zink.

Tip 2: Het is belangrijk om goed gehydrateerd te blijven

Water, de bron van het leven… Het kan niet vaak genoeg herhaald worden en toch heeft het lichaam het nodig. Om gezond te blijven, is het heel belangrijk om minstens 1,5 liter water per dag te drinken. De voordelen van water zijn onder andere het transport van voedingsstoffen naar de cellen en het helpen bij de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam.

Tip 3: Beweeg om uw immuunsysteem te stimuleren

Regelmatige lichaamsbeweging, zonder overdaad, zou het immuunsysteem stimuleren. Het helpt om fit en gezond te blijven. Sporten heeft een positief effect op het lichamelijk en geestelijk welzijn. Haal je sportschoenen tevoorschijn en geniet!

Tip 4: Vermijd stress en ontspan

Stress en vermoeidheid verzwakken het immuunsysteem, waardoor het kwetsbaarder wordt voor aanvallen van ziekteverwekkers. Geef daarom zoveel mogelijk voorrang aan ontspanning en ontspan zodra de gelegenheid zich voordoet. Dit zal je een hoop ongemak besparen.

Tip 5: Slaap goed voor een betere immuniteit

De behoefte aan slaap is universeel. Het wordt echter al te vaak verwaarloosd… Te weinig tijd, vele uren voor je scherm, slapeloosheid, … Maar wist u dat slaap in werkelijkheid heel belangrijk is! Ja, goed slapen helpt ons, onder andere, om te vechten tegen ziekteverwekkers die ons lichaam aanvallen. Dus vanavond, licht uit en ga vroeg slapen!

Tip 6: Kies voor een gezonde levensstijl

Wanneer we het over levensstijl hebben, zijn er in feite twee hoofdconcepten: de hygiëne van het lichaam & de hygiëne van de geest. Lees meer. Beide zijn complementair en zouden ons helpen ons immuunsysteem te versterken. Goed om te weten!

Tip 7: Vermijd alcohol en tabak

Het is tegenwoordig algemeen bekend dat alcohol en tabak onze grote vijanden zijn en schadelijk zijn voor ons immuunsysteem! Vermijd ze dus zo veel mogelijk… 

Tip 8: Overdrijf niet

We hebben allemaal onze eigen kleine zonden: snoepen, chips, chocolade, zoete desserts… Natuurlijk is het belangrijk om jezelf te verwennen! Maar we moeten ook altijd oppassen dat we niet overdrijven. Zoals we hierboven hebben gezien, begint een goed immuunsysteem met een gezonde voeding! Dus wees voorzichtig, vooral tijdens de feestdagen, eet wat je lekker vindt… maar altijd met mate!